joi, 27 august 2009

Google si dreptul de copyright

Iata care sunt pasii de urmat pentru a reclama la Google o problema de copyright.
Se acceseaza linkul urmator: http://www.google.com/blogger_dmca.html

Se acceseaza online form (gasiti linkul chiar in mijlocul paginii la sectiunea Infringement Notification for Google Blogger) http://www.google.com/support/blogger/bin/request.py?contact_type=blogger_dmca_infringment. Aici trebuie se completeaza in limba engleza cateva date: nume, prenume, adresa mail, etc


La sectiunea Location of copyrighted work (where your authorized work is located): se specifica linkul unde se gaseste postarea originala
What is the copyrighted work?:
se descrie mai exact ce se reclama (de exemplu se poate preciza ca articolul original, poza apare in data de pe blogul X, in timp ce postarea furata apare la o data ulterioara)

Location (URL) of infringing material in the catalog: se specifica linkul unde se gaseste articolul reclamat

Location (URL) of infringing third party content that the blog is linking to:

La final se semneaza si se dateaza. In cazul in care reclamatia este justificata, Google analizeaza si solutioneaza.

Google Team va trimite un mail prin care veti fi instiintati asupra solutionarii:

[#492095373] Blogger DMCA Complaint processed

Hello,

We have received your DMCA take-down notice on ......................(linkul reclamat) dated 8/18/09 and have reviewed the allegedly infringing content inquestion. In accordance with our policies, we have taken the contentoffline and notified the blogger of the complaint. Should the contentreappear at this post with the infringing content included, please let usknow and we will take further action.

Sincerely,

The Blogger Team



Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati.

Un articol de Sabina.

8 comentarii:

Laura spunea...

Dragii mei, vreau sa va anunt, cu inima plina de bucurie, ca acest demers, aceasta optiune de a te adresa echipei blogger pentru a pune la zid banalii utilizatori de copy-paste este una victorioasa!!!
Astazi am trait si vizualizat cu exaltare cum cele 3 poze furate cu nesimtire de catre un asa zis bucatar, i-au parasit deja-saracaciosul blog!!!
Deci indrazniti, caci iata bloggger apreciaza calitatea si originalitatea si ii afunda pe cei care cred ca e firesc sa furi retetele sau pozele altora...
Iti multumesc din suflet Sabina pentru exemplu si ajutor si tuturor pentru sustinere!

Miha spunea...

Dar daca imi gasesc reteta sau pozele pe un forum oarecare unde pot reclama?

Ma alatur si eu campaniei voastre! Imbratisari cu drag!

Nik26 spunea...

Asta am patit si eu - reteta copy-paste, fara sursa, data de un utilizator al unui forum. Am luat legatura pe mail cu administratorul forumului si i-am spus sa stearga reteta sau sa puna sursa. Si am avut noroc de oameni civilizati care au pus sursa.
In mod normal administratorul trebuie sa rezolve. Daca nu, cei ce gazduiesc... O solutie exista sigur intotdeauna! Succes!

Miha spunea...

La echipa blogger putem reclama numai bloggerii sau si diverse site-uri?

Truedelights spunea...

Am si eu un blog de curand si am inteles ce nu am voie.Vreau sa va intreb totusi daca folosesc o poza a altcuiva si pun legatura spre acel site , am voie?

Sabina spunea...

@ Miha, doar ce tine de google, adica domenii blogspot.

@Nicely, e OK !!! Important e sa specifici sursa.

Morandi spunea...

Am gasit un blog care foloseste peste 40 de imagini furate de pe siteul nostru. (inclusiv headerul). Defapt a furat de pe mai multe siteuri.

http://lacomandamobila.blogspot.com/

In poza asta se vede showroomul nostru cu sigla pe frontispiciu: http://1.bp.blogspot.com/_A27gaUlJhio/TEA09ieY-iI/AAAAAAAAASE/nvG-8RR667c/s1600/d1aea4af85%5B1%5D.jpg

Aici se vede cum a sters sigla TIA http://4.bp.blogspot.com/_A27gaUlJhio/TEA0fo7j23I/AAAAAAAAARc/wWRW5AktBIk/s1600/c6926ec024%5B1%5D.jpg

Restul pozelor le-a cropat sa nu se vada sigla TIA. Are profil si pe Facebook cu aceleasi poze furate. Siteul nostru www.tiacolors.ro.

Exista si in Romania un grup de oameni de bine care ne pot ajuta cu aceasta problema?

M_rules spunea...

Se pare ca google nu face nimic!!! Mi am gasit 2 retete luate copy paste de pe blogul meu. Am rugat o pe cea care are blogul, frumos sa le scoata, in cel mai rau caz sa spuna sursa de unde le a copiat. N a facut nimic. Am scris la google. Dupa o luna mi au raspuns ca nu fac nimic!!


Primele 2 sunt linkurile mele si urmatoarele doua, unde mi le a copiat:
> http://montignacrecipes.blogspot.com/2010/03/black-beans-cake.html
> represented_copyright_holder:
>
http://montignacrecipes.blogspot.com/2010/06/chifle-cu-cascaval-cheese-buns.html

> url_box:
>
http://silhouette-model.blogspot.com/2010/11/montignac-recipe-cheese-buns.html
>
> and also
>
> http://silhouette-model.blogspot.com/2010/08/black-beans-cake.html
>

Google m a anuntat ca conform politicii lor nu vor lua nicio actiune si ca sa vorbesc eu cu cea care mi a copiat retetele. Deci din pacate google nu face nimic si nu isi protejeaza userii, protejeaza plagiatorii.